Pin It

 

"ჩაიკა" გაზ-13 ("Чайка" ГАЗ-13; "Chaika" GAZ-13)

 

 

მწარმოებელი გორკის ავტოქარხანა (ГАЗ)
 მოდელი

გაზ-13 ''ჩაიკა''

(ГАЗ-13 "Чайка"; GAZ-13 "Chaika")

გამოშვების წლები 1959 - 1981
ძარა

4 კარი, სედანი, ლიმუზინი (7 ადგილი),

ფაეტონი (6 ადგილი)

 ტიპი

4 × 2, უკამა წამყვანღერძიანი

ძრავა

 ГАЗ-13, ГАЗ-13Д. 8 ცილინდრი

5526 კუბ.სმ, 195, 215 ცხ.ძ.

გადაცემათა კოლოფი  ავტომატური, ჰიდრომექანიკური, 3 საფეხურიანი
მაქს. სიჩქარე  160 კმ./სთ.
ავზის მოცულობა 80 ლ.
საწვავის ხარჯი 21 ლ. / 100 კმ.
გაბარიტები 5600x2000x1620 მმ.
ტვირთამწეობა 600 კგ.
წონა 2100 კგ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,,ჩაიკა’’ გაზ-13 ზე, ამ პრესტიჟულ სედანზე მუშაობა გორკის მანქანათმშენებელ ქარხანაში 1956 წელს,მას შემდეგ დაიწყეს, რაც მოძველებული მოდელის, გაზ 12-ის წარმოებიდან ამოღება და მისი უფრო კომფორტული, თანამედროვე დიზაინის მოდელით შეცვლა გადაწყდა. ახალ მოდელს გაუმჯობესებული უნდა ჰქონოდა ყველა ძირითადი მაჩვენებელი _ ტვირთგამწეობა, ეფექტური სამუხრუჭე სისტემა, ავტომატური გადამრთველი კოლოფი, უნდა ყოფილიყო მეტად გამძლე და უჟანგავი.

დასახული მიზნის განხორციელება გორკის ავტომშენებბელმა ქარხანამ ჩაფიქრებული გაზ-13 ის უცხოური ანალოგის შესწავლით დაიწყო. ეს ანალოგი დიდებული ამერიკული სედანი, ,,პაკარდ კარიბიენი’’გახლდათ, რომლის ერთი ეგზემპლიარიც გადაწყვეტილების მიღებიდან ძალიან მალე, გორკის მანქანათმშენებელი ქარხნის სახელოსნოში დადგა შესასწავლად. კონვეირიდან გადმოსულმა პირველივე ,,ჩაიკამ’’ კი 1958 წელს საკმაოდ პრესტიჟული, ბრიუსელის საერთაშორისო გამოფენის ,,გრანპრი’’ დაიმსახურა. 

gaz13

მერე და მერე გამოვიდა ,,ჩაიკა’’ გაზ-13 ის მოდიფიცირებული რამდენიმე მოდელიც. ჯერ გაზ 13 ა, რომლის ძირითადი განმასხვავებელი ნიშანი მძღოლსა და მგზავრს შორის გამყოფი შუშა გახლდათ, შემდეგ კი გაზ-15ა კაბრიოლეტი, რომლის რბილი სახურავიც ელექტრონულად იღებოდა და იხურებოდა, მძღოლის ნებისდა მიხედვით. 

1961 წელს გორკის ავტოქარხანამ კიდევ უფრო მოდერნიზებული ,,ჩაიკა’’ გაზ 13ც გამოუშვა. ეს გახლდათ ოთხფარიანი ავტომანქნა რადიატორის განსხვავებული გრილით, ვამპერებით, უკეთესი ინტერიერით, მაგრამ სერიულ წარმოებაში ის მოდელი არ ჩაშვებულა.

თავისი ტექნიკური მონაცემებით გაზ-13 მართლაც აღემატებოდა მანამდე საბჭოთა კავშირის ქარხნებში წარმოებულ ყველა მსუბუქ ავტომანქანას და დღესაც იმსახურებს აღტაცებას.

gaz13

 

 

 

© თბილისის ავტომუზეუმი. 2019

 

Pin It

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

София Дървени дъски

София Иглолистен дървен материал

Online bookmaker Romenia bet365